Adana 2 Şubesi

Yükseköğretimde Görevde Yükselme Kriterleriyle İlgili Önerilerimiz Taslak Çalışmasına Yansıdı

Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı yetkilileri ile defalarca yaptığımız görüşmelerde, Yükseköğretim Üst Kuruluşları ile Yükseköğretim Kurumları Personelinin Görevde Yükselme ve Unvan Değişikliği Yönetmeliği’nde değişiklik yapılmasını istemiş ve tüm üniversitelerin görevde yükselme ve unvan değişikliği sınav süreçlerinin başlatılmasını talep etmiştik.
 

Yükseköğretimde görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavlarının, üniversitelerce ayrı ayrı yapılması yerine merkezi olarak Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı ya da Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri Genel Müdürlüğü’nce yapılarak, bu sınavların iki yılda bir mutlaka yapılması gerektiği yönünde talepte bulunmuştuk. YÖK’ün hazırladığı taslakta ise, “Görevde yükselme yazılı sınavında sınava ilişkin konu başlıklarına duyuruda yer verilmek suretiyle Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca belirlenecek konularda yapılır. Yazılı sınav kurum ve kuruluşlarca yapılabileceği gibi, Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi Başkanlığına, Milli Eğitim Bakanlığına, Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü Genel Müdürlüğüne veya yükseköğretim kurumlarından birine yaptırılabilir. Ayrıca yükseköğretim kurumlarından talep gelmesi halinde, bu kurumların personelinin sınavları Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca uygun görülmesi halinde merkezi olarak yaptırılabilir” denilerek  ‘görevde yükselme ve unvan değişikliği sınavı kurum tarafından boş kadro durumu ve talepleri göz önüne alınarak her unvan için ayrı ayrı olmak üzere 2 yılda bir sınav yapılacak’ şekilde taslakta yer almıştır.
 

Eğitim-Bir-Sen olarak, “Fakülte sekreteri, yüksekokul sekreteri ve enstitü sekreteri kadrolarına diğer kurumlardan yapılan atamalar, üniversite çalışanlarının motivasyonunu bozmakta, üniversite çalışanlarının görevde yükselme yoluyla kariyer yapabilmelerinin önünü kesmektedir. Bu durum, üniversite çalışanlarında, kuruma karşı güvensizlik ve küskünlük oluşturmaktadır” diyerek, bunun eğitim ve öğretim hizmetlerini olumsuz yönde etkileyeceğini belirtmiş ve kurum içinde yükselme imkânı verilmesini istemiştik. YÖK, bu talebimize, yönetmelik taslağında, “Fakülte Sekreteri, Yüksekokul Sekreteri ve Enstitü Sekreteri kadrolarına atanabilmek için ilan tarihi itibarıyla yükseköğretim üst kuruluşları ile yükseköğretim kurumlarında Şube Müdürü, Müdür Yardımcısı, Şef, Bilgisayar İşletmeni veya aynı düzey görevlerde en az üç yıl hizmeti bulunmak” şeklinde yer vermiştir. 
 

Söz konusu taslakta yer alan değişiklik önerileri kesinleşerek resmiyet kazandığında, münhal kadrolara yükseköğretim üst kuruluşları ile yükseköğretim kurumlarında şube müdürü, müdür yardımcısı, şef, bilgisayar işletmeni veya aynı düzeyde görev yapanlar arasından atama yapılabilecek ve bu atamalar belirli bir kritere bağlanabilecek.